دیدبان
رییس پیشین اطلاعات نظامی اسراییل:

امریکا پس پرده کاملا با وجود گزینه حمله نظامی موافق است/ اختلاف بر سر زمان حمله است نه اصل آن

امریکا پس پرده کاملا با وجود گزینه حمله نظامی موافق است/ اختلاف بر سر زمان حمله است نه اصل آن
دیدبانک مقام امنیتی-نظامی ارشد رژیم صهیونیستی گفته است که وقتی پس پرده با مقام های امریکایی صحبت می کنند آنها با حمله به ایران «در صورت لزوم» کاملا موافق هستند و اختلاف بین امریکا و اسراییل بر سر این است که حمله به ایران واقعا کی ضرورت دارد؟
 
عاموس یادلین، رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) روز دوشنبه (13 آبان / 4 نوامبر) طی سخنانی در دانشگاه تل آویو گفت: «آمریکا به عنوان آخرین گزینه باقی مانده برای متوقف کردن برنامه هسته ای نظامی ایران ضد این کشور اقدام نظامی خواهد کرد».
 
یادلین که اکنون ریاست موسسه تحقیقاتی «موسسه مطالعات امنیت ملی» را به عهده دارد، گفت: «اختلاف آمریکا و اسرائیل در خصوص زمان حمله احتمالی است و دو طرف در خصوص ضرورت حمله در صورت شکست همه اقدامات دیگر اختلافی ندارند. من هنوز معتقدم اگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بخواهد بین هسته ای شدن ایران و حمله نظامی یکی را انتخاب کند ، وی حمله نظامی را انتخاب خواهد کرد».
 
یادلین ادعا کرد که ایران اگر اکنون تصمیم بگیرد سلاح هسته ای تولید کند، به 3 تا 4 ماه زمان برای این کار نیاز خواهد داشت.
 
این مقام پیشین اسرائیلی خاطرنشان کرد: «اگر این آخرین گزینه آمریکا باشد، تهدید به حمله معتبر خواهد بود. در عین حال، آمریکایی ها مایلند نخست همه گزینه های دیگر را بررسی کنند. آمریکایی ها فکر می کنند به اندازه کافی قدرتمند هستند که نیازی نداشته باشند همواره درباره گزینه نظامی صحبت کنند. البته آمریکایی ها مانند ما راه حل مسالمت آمیز را ترجیح می دهند».
 
یادلین ادامه داد: «من وقتی با دوستان آمریکایی خود صحبت می کنم می گویم واشنگتن وارد جنگ نشود و به دنبال عملیاتی یک شبه باشد. شما می توانید از عهده این کار بر بیایید».
 
یادلین اضافه کرد: «حمله هوایی دقیق ، آمریکایی ها را از استفاده از نیروی زمینی بی نیاز می کند».
 
وی در پایان گفت:«شما هر دقیقه که بخواهید می توانید حمله هوایی را متوقف کنید و آمریکایی ها نیز در گذشته این کار را کرده اند. آمریکایی ها سال 1999 این کار را در کوزوو صورت دادند. آمریکایی ها این کار را در لیبی نیز تجربه کردند. اگر آمریکایی ها به دنبال گزینه نظامی باشند این حمله باید دقیق و کوتاه باشد و نیز پیامی را منتقل کند. این حمله می تواند یک شب یا سه شب باشد و بعد متوقف شود. ایرانی ها پیام را درک خواهند کرد».
 
 
منبع: ایران هسته ای

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن